zaterdag 15 februari 2014

Rouveen en Zwolle



Dit jaar zou ik niet naar de Handwerkbeurs in Zwolle gaan.
Maar mijn moeder wilde graag naar een winkeltje in Rouveen,
Stegeman's textiel, die dit jaar 170 jaar bestaat.
En aangezien dat toch dichtbij Zwolle is,
ook dus maar gelijk naar de beurs gegaan.

Wat een winkel! Helemaal vol met bijna alles wat er bestaat op textielgebied, volgens mij!

I wouldn't go to the Handwerkbeurs in Zwolle this year.
But my mother really wanted to visit a shop in Rouveen,
Stegeman's Textiel, which was near by Zwolle.




Het was er heel gezellig en druk. Er was namelijk ook een tentoonstelling
over de geschiedenis van dit familiebedrijf. Heel leuk om te zien!
Helaas is de tentoonstelling alleen vandaag nog te zien,
maar de winkel is zeker ook een keer een bezoekje waard,
mocht je in de buurt zijn.

Ik scoorde er hele leuke bandjes en nog twee leuke stofjes.

This shop is quiet a thrill. It's a family company for over 170 years now!
And they have so much stuff!!!
I found a lot of nice ribbon stuff and two patches of my favourite colour: blue.






En als wij dan toch reclame aan het maken zijn.
Op de handwerkbeurs stond dit jaar ook Keetje Knutsel met haar leuke stofjes,
o.a. van Petit Pan. Ze vierde haar 1-jarig bestaan van haar webwinkeltje
en had weer vele leuke nieuwe stofjes ingekocht.
Als je fan bent van Petit Pan stofjes moet je zeker haar webshop een keer bezoeken!

Also take a look at the webshop of Keetje Knutsel,
she was present at the Handwerkbeurs.
especially when you're a fan of Petit Pan.




Nu, weer genoeg inspiratie opgedaan, 
binnenkort vast wat resultaten te zien hier!

Fijn weekend!

Enough inspiration for the next period,
maybe you'll see some results here soon!
Have a nice weekend!


9 opmerkingen:

  1. Wow.. wat heb je leuke dingen ingeslagen. En hetzelfde stofje vanPetra heb ik ook gekocht! Vind je bandjes helemaal het eindgroetjes, stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke stofjes zeg! Ik ben alleen niet zo goed met stofjes, ik was in december in het winkeltje in Rouveen, leuk om te zien, hier in de randstad verdwijnen steeds meer van die winkels...fijn weekend! Groetjes Lisanne
    draad en praat,,,,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Vooral de bandjes vind ik te gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je bij Stegeman geweest bent! Ik woon daar vrij dicht bij en ben tussen die bandjes en stofjes opgegroeid (heb zelf als klein meisje de klederdracht gedragen en mijn moeder draagt het nog). Daardoor zie je de schoonheid van die spulletjes eigenlijk niet eens meer. Alleen als ik er dan creaties van zie, dan denk ik: 'O ja, zo kan het ook. Mooi!':-) Ik ben heel benieuwd wat voor moois je er van gaat maken.

    En ja, Keetje Knutsel.... Geweldig! Ik heb 2 stofjes bij haar gekocht (o.a. de bovenste van jou stapeltje). Ik vond die fonkrrnlauw met wit en oranje ook zo mooi. Maar ja, alles tegelijk gaat nou eenmaal niet. Ik bestel vast nog wel eens wat uit haar webshop.:-)

    Veel plezier met je mooie spulletjes! Ook bij deze stofjes ben ik benieuwd wat je er van gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige stofjes hebben je gekocht. Ik ben heel erg benieuwd wat je er mee gaat maken!

    Groetjes Jolien

    littlewoolycreations.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie stofjes en bandjes heb je gekocht, goed geslaagd!!
    En ja, die Petit Pan-stoffen... erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Ellebel,

    Leuk om een berichtje van jou te lezen op mijn blog. Wat een geweldige winkel hebben jullie bezocht en mooie aankopen gedaan!

    Fijne avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatten heb je gekocht, je gaat er vast weer iets kleurijks en moois van maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goede aankopen, daar zou ik ook blij van worden. Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.