zondag 18 maart 2018

Laat de lente maar beginnen!

We mochten al een beetje genieten af en toe van de ontluikende lente.
Helaas hebben we dit weekend weer even bitterkoude temperaturen! Brrrrr!!

Maar goed, voor mij een mooie stimulans om nog snel mijn trui af te breien,
zodat ik hem vandaag nog even aan kan!
En dat is dus gelukt!






Het is mijn tweede trui die ik, sinds jaren, weer gebreid heb.
Ik ben een groot fan geworden van Isabell Kraemer, zij maakt zulke mooie breipatronen!
Ik heb haar via Instagram (@lilalu72) en Ravelry ontdekt. 
Het is voor mij ook een nieuwe manier van breien, namelijk top-down: 
van boven naar beneden op een rondbreinaald. 
Het ideale ervan is dat je de trui uit een stuk breid, 
dus je hoeft niets maar aan elkaar te zetten. 
Even draadjes wegwerken en klaar is Kees!

Verder vind ik het ook nog steeds heel fijn om een haakproject te hebben, 
zo maakte ik laatst de V-stitch-blanket van Annette van My Rose Valley.
Heerlijk allemaal kleurtjes van de Stylecraft (Double Knit Special) 
en nog wat andere restjes acrylgaren erin verwerkt.



















Wat ik ook zo fijn vind om te doen is allemaal granny-rondjes te haken van dat Stylecraft garen.
 Ik heb gewoon een grote mand bij de bank staan, vol met dit garen, 
en dan haak ik ter afwisseling van mijn andere projecten af een toe wat rondjes tussendoor.
Weet nog niet wat ik ervan ga maken, een fijn dekentje misschien.






Ik heb mezelf nu wel aangeleerd om regelmatig ook een project echt af te maken.
Ik had af en toe zoveel projecten liggen dat er uiteindelijk niets afkwam.
Ik ben nu aardig bij. 
Het enige wat ik nog heb liggen is een deken-haakproject, 
die ik twee jaar geleden begonnen ben, 
dus die is onderhand wel aan de beurt om af te maken....






En schilderprojectjes doe ik ook nog af en toe tussendoor,
zoals dit vitrinekastje dat ik al lang geleden bij de kringloop kocht. 
Ik kan heel lang twijfelen over de kleur, maar laatst was ik in een leuk winkeltje 
waar ze de Annie Sloan Chalk Paint verkopen en was gelijk verliefd op deze kleur. 
Het is de kleur Old Voilet.
Toen was het kastje ook zo geverfd!





En nu nog even lekker luieren! Want daar is het zondag voor, toch?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.