zaterdag 28 februari 2015

Haakworkshops en het babydekentje

Het is alweer veel te lang geleden sinds ik hier was!
Maar dat wil niet zeggen dat ik stilzit hoor, integendeel.
Qua haakprojecten heb ik veel gedaan,
en zelfs ook een project, wat al heel lang lag, afgemaakt!

En voor dit voorjaar heb ik ook een klein workshopprogramma in elkaar gezet,
en ik ga een aantal Haak-In avonden organiseren!
Informatie is hiernaast te vinden, gewoon klikken op de blauwe buttons.





Ik begin maar gelijk met het leukste project,
een opdracht voor een babydekentje,
voor een klein meisje wat toen nog geboren moest worden.
Maar voordat bovenstaand dekentje in handen was van de eigenaresse,
ging er nog een heel traject aan vooraf...

Het kennisje waarvoor ik het ging maken had al slofjes en kleerhangertjes van mij gekocht,
die ik gehaakt had met Stonewashed garen van Scheepjeswol in de kleur Corundum Ruby.
Hier kun je zien om welke slofjes het gaat.
En daar wilde zij graag een mooi bijpassend dekentje bij.

Ik haakte eerst wat proeflapjes om te kijken wat zij mooi zou vinden.






Maar toen ik deze lapjes af had, stuitte ik op een supermooi patroon
op het blog van ByHaafner!
Ik wist eigenlijk gelijk dat mijn zij deze ook mooi zou vinden.
Ik besloot te gaan haken met Stonewashed XL garen,
vond dat mooi bij dit patroon passen.
Mijn kennisje bleek dit inderdaad ook heel mooi te vinden.






Ik bestelde de bollen en ging direct aan de slag.
Het haakte heerlijk weg en ik had de vier blokken dan ook zo klaar.
Maar ondanks dat de bollen garen van hetzelfde verfbad waren,
ontstonden er toch nuanceverschillen in het haakwerk.
Bij de ene bol kwam de witte kleur meer naar voren
dan bij de andere bol. 
Ook werd het totale dekentje donkerder van kleur
in vergelijk met het dunnere Stonewashed garen die ik voor de slofjes had gebruikt.
Conclusie: ik vond hem niet goed genoeg voor deze opdracht.






Uiteindelijk is het bovenstaand dekentje geworden.
Gehaakt met een ecru garen, Elastico van Lana Grossa.
Dit is een heel fijn en soepel garen, 96% katoen en 4% polyester.
Ook haakte ik een ander patroon, omdat je dit blok makkelijk groter kan maken
en ik wilde met vier blokken aan een goede maat voor een babydekentje komen.
En de roze kleur liet ik heel subtiel terugkomen in een simpel randje van vasten.
Dit is trouwens ook een patroon van ByHaafner!

Wat het eerste dekentje betreft,
daar kom ik in een volgend bericht nog op terug!

Ook in een volgend bericht... het project wat al heel lang lag en nu af is!

Tot gauw!

12 opmerkingen:

  1. Prachtig! Zeker met dat subtiele randje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Het ziet er heel zacht en comfortabel uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Ellen, dat is echt heel erg mooi geworden!! Wat een bijzonder patroon.. Dat is vast een heerlijk zacht dekentje geworden!!
    En wat leuk dat je haakworkshops gaat organiseren. Succes met de voorbereidingen!
    Groetjes, Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het dekentje is prachtig geworden en die schattige bloemetjes ook zo leuk. Ook het patroon van By Haafner is erg mooi. Leuk zeg dat je workshops gaat geven. Dat zal vast en zeker een succes worden!
    Groetjes, Liane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het dekentje is heeeeeeeeeel mooi ,veel geluk met je workshops groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het dekentje prachtig! Het lijkt wel een machinegemaakt kleedje, zo keurig.
    Daar zal het kleine meisje heel veel plezier van hebben! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi dekentje is het geworden! En ook goed opgelost zo met de rand met Stone washed garen.
    Ik heb al heel wat gehaakt met dit garen, maar gelukkig nog nooit last gehad van kleurverschil.

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind ecru dan ook erg mooi voor een baby en dat lieve roze randje erg mooi en heel subtiel. Prachtig hoor Ellen. Ben ook gaan buurten bij byHaafner mooie spullen maakt zij.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Allereerst bedankt voor je lieve berichtje op mijn laatst geschreven blog! Je hebt echt een super mooi dekentje gemaakt, het patroon is prachtig. Veel succes met alles. En haakze! Liefs Marijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi geworden en mooie foto's ook! Wit met dat roze randje is prachtig: lief en vrolijk. En leuke proeflapjes! Wat goed dat je workshops gaat geven - succes met alle voorbereidingen!
    Fijne dag nog,
    Haafner

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.