woensdag 10 september 2014

Nazomer - genieten

Voor mij is het tweede favoriete seizoen 
(het eerste is natuurlijk het voorjaar!) begonnen.

Vooral als het zonnetje nog vaak blijft schijnen
vind ik dat helemaal fijn!






Ondertussen haak ik tussen de vele bedrijven gewoon door.
Deze vakantie had ik het gevoel dat ik niet 
eens echt veel aan haken ben toegekomen,
maar uiteindelijk toch wel wat gemaakt, gelukkig.


De wintersjaal uit het boek Puur Haken is af!
En hij is echt heerlijk geworden.
Gisteren voelde ik mij niet zo lekker en had het koud.
Maar deze sjaal heeft mij door de dag geholpen!






Deze foto is afgelopen zondag genomen,
leuke combinatie: zomerjurkje met wintersjaal.

Ik haakte deze sjaal met wol van Lana Grossa,
namelijk de Merino Mix 100, op haaknaald 4,5.
Deze wol is een mix van 50% scheerwol en 50% acryl,
de bol weegt 50 gram en heeft een looplengte van 100 meter.
Het is heel zacht en soepel en fijn om mee te werken.
Ik heb 7 bollen gebruikt (in het boek stond 6 bollen aangegeven)
maar eigenlijk had ik de sjaal nog iets langer willen hebben,
dus met deze wol zou ik voor 8 bollen gaan.






Maar voordat ik aan deze sjaal begon,
haakte ik ook nog een topje voor dochterlief.






En ze wilde er ook wel mee poseren!






Het patroon haalde ik uit het tijdschrift Simply Haken, nummer 3/2014.
Ik haakte het topje met Catania katoen van Schachenmayr,
met haaknaald nummer 2,5 in een zachtgrijze kleur (nr. 0172).






En binnenkort moeten wij aan de klus in onze badkamer.
De douchehoek krijgt nieuwe tegels.
Dus krijgt gelijk de hele badkamer een make-over 
natuurlijk in een nieuwe kleur.
En ik was op zoek naar een leuk opbergmandje 
voor allemaal rommeltjes (haarspeldjes, elastiekjes enzo...), 
maar kon het niet vinden.
Dus ben zelf aan de slag gegaan, 
met dubbel katoen garen en een leuk randje erin.
Verstevigt met textielversteviger, et voilá: was zo klaar!






Ik haakte gewoon vasten in het rond tot de juiste maat.
Het randje aan de bovenkant haalde ik van Pinterest.


En de komende dagen ga ik lekker genieten
van het mooie nazomerweer!
Jullie ook?


20 opmerkingen:

  1. Wauwwwwww!
    Wat een prachtige haakcreaties heb je gemaakt!
    De sjaal staat je prachtig!
    Super knap gemaakt allemaal!
    Liefs Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is ie mooi geworden! Ik ben bijna op de helft... Liefs Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het topje is super! Eens kijken of ik het tijdschrift nog kan bemachtigen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi! Wat ben je weer bezig geweest!!! Alles super! Ik vind het leuk jouw sjaal te zien (Ik hab ook Puur haken gekocht en maakte de zomer sjaal - je kan photos op mijn blog vinden), en die kleur is zo mooi! (Danke voor al die details).
    Liefs, Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb even gekeken op je blog, maar jij haakt ook veel. En ook veel met Stonewashed zie ik, leuk garen he?! Thnx voor de complimenten! Groetjes!

      Verwijderen
  5. Wat een gave sjaal! En dan dat hesje voor je dochter, wat zal ze daar blij mee zijn.
    En ik zie een bekende jurk...King Louis?
    Fijne avoend, en geniet van de mooie nazomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie projecten!! Ik vind die top voor je dochter echt heel mooi!! Verder ga ik toch maar even kijken naar het boek! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie sjaal en het topje van je dochter vind ik helemaal super. Het boek Puur haken ken ik nog niet. Ga meteen maar even kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je sjaal is echt heel mooi geworden, en het topje van je dochter natuurlijk ook

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige sjaal en heerlijk voor de kille momenten. Het topje is super mooi. Voor jouw dochter mag de nazomer dus best nog een tijdje duren.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt gelijk, de sjaal staat super leuk op jouw jurkje! En dat topje voor je dochter: WOW! Leuk dat ze wilde poseren : ). Groetjes Marijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi allemaal! Heerlijke sjaal, en wat een leuk topje. Ik durf het niet aan om kleding te haken (behalve sjaals en zo), bang dat het niet gedragen wordt. Mooie kleuren voor het mandje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie werkstukken heb je gemaakt, mijn complimenten!
    Het topje vind ik helemaal geweldig, echt super mooi gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De eerste foto's van deze post lijken wel uit een modetijdschrift te komen (was mijn eerste reactie ook toen ik hem in het klein zag op de blogger-home pagina:). Wat heb je mooie dingen gemaakt! Ook best veel werk lijkt me dat topje en die sjaal... Maar dan heb je ook wat!

    Groetjes!
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben fan van dezelfde seizoenen :-) Mooie haaksels heb je gemaakt, vooral het topje vind ik supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er weer prachtig uit allemaal!!!!
    Groet, Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Soo pretty, and wonderful colors!! Great job :-).
    Sunny autumn greetings, Nata

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.