zaterdag 16 augustus 2014

Zomer - Winter? en een recept!

Nu hebben we toch een heerlijke zomer in Nederland, vond ik.
Maar het lijkt erop of dat al over is...
Da's even wennen.
Vooral omdat wij volgende week 
nog een weekje Terschelling hebben gepland.
Lekker met de tent enzo....
Nu ja, misschien zijn de weergoden ons nog gunstig gestemd!

Heb maar een toepasselijk haakproject uitgezocht
om mee te nemen.






Het staat in het nieuwe, erg leuke, haakboek van 
Maaike van Koert van CreJJtion.
Een echte aanrader!

Ik maakte er al een doily uit...






Om toch een zomerse wending aan dit bericht te geven:
dit is ons favoriete toetje deze zomer.
Zo lekker en zo gemakkelijk!






Het recept
Aardbeien-room-toetje

Je laat lange vingers even in sinaasappelsap (of aardbei-sinaasappelsap) weken
en legt ze op de bodem van een schaal.
Je klopt 250 ml slagroom stijf  samen met 2 zakjes vanillesuiker.
Je roert er dan een bakje mascarpone doorheen en het merg van een vanillestokje.
Dit smeer je uit over de lange vingers.
Je halveert aardbeien en leg deze boven op het roommengsel.

Eet smakelijk!

En nog een fijn weekend allemaal!


13 opmerkingen:

  1. Goed recept, ga ik zeker een keer maken.
    Vandaag heb ik de south bay shawlette afgemaakt naar jouw voorbeeld (met andere kleuren en een paar veranderingetjes). Ik ben er helemaal dol op. Dank voor de inspiratie!
    Groet, Robien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om te horen/lezen Robien!! Veel plezier met je sjaal!
      Groetjes!

      Verwijderen
  2. Hi! Mooi berichtje! :)

    Ik heb nu ook dit boek en ik ben begonnen de zomersjaal te haken (p25)! Het is een leuk patroon. Eerst had ik een dunner draad gekozen, maar nu neem ik een dikkere - Schachenmayer Extra soft Merino Cotton. Ik denk dat zal best zijn als het een beetje minder warm was.

    Kijk eens hier: http://myfunkycrochet.blogspot.be/2014/08/enjoy-little-things-puur-haken-and.html - voor de eerste versie!

    Jouw slingertjes en doily zien er ook leuk uit! Je bent zeer bezig! (In English we say: You are a busy bee!)

    Fijne weekend nog!
    Ingrid x
    myfunkycrochet.blogspot.be


    De kleur van jouw wol is echt super - zo'n Cranberry kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk vooruitzicht heb je nog! eerlijk gezegd zou ik het nog geen echte ramp vinden als het af en toe wat minder weer is...dan kan je lekker haken, als het zo vreselijk warm is, dan gaat dat toch niet ;-)
    fijn verlof nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijkl!! Een prachtige doily is dat trouwens. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat van de sjaal! Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel haakplezier en een fijne vakantie met hopelijk toch wat beter weer!
    Een receptje om eens uit te proberen, lijkt me ! Ziet er heerlijk uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er allemaal prachtig en heerlijk uit! Dat boek staat in de top 3 op mijn verlanglijstje! :-)

    Fijne vakantie! Goed weer gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw wat een prachtige sjaal! Misschien moet ik dit boek ook maar eens aanschaffen, ziet er zo al inspirerend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een gave sjaal zeg. Ik hoop dat je hem niet zo snel moet haken omdat je hem nodig hebt op Terschelling. Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk toetje lijkt me dat!
    Heel veel plezier op Terschelling. Qua haken zal dat zeker goed komen; prachtig patroon en schitterende wol!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna


    www.sajuki.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. The scarf you're planning looks very nice, also the yarn you've chosen. Oh and the doily is so super!! ♥ I think I really must try to get that book, too ;-). Thanks for sharing the recipe, looks so yummy! Have a wonderful time :D
    Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Ellebel,

    Dank je wel voor je leuke berichtje op mijn blog! Ik zie dat jij het boek van Maaike al hebt gekocht. Ik moet er nog steeds achteraan. Ik hoop dat je bbq deze week een succes wordt. Het weer zit in ieder geval mee. Veel plezier!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.