zondag 26 januari 2014

Weer een UFO minder

En toen was toch ineens het kussen af!

And then all of a sudden the pillow had been finished!




Zoals jullie hier al konden lezen, 
heb ik hiervoor Annell garen gebruikt.
Het is heel soepel en heerlijk zacht
en heel fijn om mee te haken.
Ik kocht het in ons plaatselijk handwerkwinkeltje.
Ik gebruikte haaknaald nr. 3.

As you could read over here,
I used yarn of Annell.
It's very soft en nice to crochet with.
I bought it in our local handicraft shop.
I used crochet needle no. 3.




Het patroon van de granny haalde ik uit mijn favoriete Marie Claire haakboekje.

Voor de achterkant van het kussen haakte ik het granny stripe patroon.
Dit patroon is bijvoorbeeld hier te vinden.

The pattern of the granny I found in my favourite book from Marie Claire.
For the back side of the pillow I used the granny stripe pattern,
for example you can find one over here.




Voor het randje langs de kussen probeerde ik wat uit.
Ik heb er een schemaatje van gemaakt.

I made something up for the edging.
A little scheme of it is here below.




Nog een fijne zondag!
Happy Sunday!

28 opmerkingen:

  1. Dit kussen ziet er zo lekker vrolijk uit. Je hebt echt mooie kleuren gebruikt en bij die rode stoel straalt hij gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel Mooi, je weet ook iedere keer de perfecte kleurenmatch te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, ik ben er ook eentje aan het haken, maar dan op een andere manier! Leuk die edging, ik had nog geen idee, hoe ik die van mij kon doen! Goeie tip dus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig leuke kleurtjes! Word ik blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klasse das Kissen. Ich finde die Idee mit 2 verschiedenen Seiten super.

    Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geworden! En je randje ga ik bewaren... gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi kussen en ook mooie kleuren!
    Leuk hoor dat randje eromheen!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Superleuk! :)
    Mooie kleurencombi en heel leuk patroon!
    Hoe heet het haakboekje waaruit je dit patroon hebt precies?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een afbeelding van het boekje vind je hier: http://ellebel5.blogspot.nl/2012/05/het-patroon-van-mijn-favoriet.html. Ik heb het ooit een keer in een wolwinkel gekocht, weet niet of het makkelijk te verkrijgen is. Groetjes!

      Verwijderen
  9. Wauw!!!
    Super mooi kussen!
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is die mooi geworden!, ik haak ook heel graag met Annell garen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, ik wil ook weer graag haken, als ik al die vrolijke kleuren zie dan kriebelt het ontzettend!
    Nog even geduld tot mijn schouder herstelt is en ondertussen dit haakwerk ergens opslaan als inspiratiebron.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hij is mooi geworden! Wat een werk, nu lekker van genieten met die koude dagen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Always your color and combinations and projects are beautiful. Makes me happy just to look at them. And when I see them I think, yes, with our understanding that this is beautiful - and so pleasing just to think of the yarn and the making - surely did we not live around the world from one another and speak in different languages, I look at what you make and I know - we would be friends! and in blog land - it can be and we are. : )

    BeantwoordenVerwijderen
  14. so happy pillow!!!! I like the back with the granny stripes!!!
    xxxxxx Ale

    BeantwoordenVerwijderen
  15. What a lovely pillow. The colors are really beautiful! Appreciate the fact that your blog is also written in English :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuk kussen! Ik ga dat randje zeker onthouden!

    Groetjes Jolien

    Littlewoolycreations.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie kleuren heb je gebruikt. Is een leuk kussen geworden... beide kanten. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie kleuren heb je gebruikt. Is een leuk kussen geworden... beide kanten. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Héél erg mooi kussen! Bedankt voor het schema'tje!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi, hallo,
    ik kwam op je blog omdat ik aan het zoeken was over ecensies over annell cotton 8. Ik heb een paar bollen ervan en vind het zelf heel fijn haken, maar nu ben ik van plan om er een deken mee te gaan haken en weet niet hoe zich het dan gedraagt.
    Sommige vinden het fijn, andere vinden het dan te slap worden. Nu hou ik al helemaal niet van het stijve katoen zoals catania voor een deken.
    Mag ik jouw mening eens vragen?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oo die is ook mooi zeg! En met die blauwe rand er om heen, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.