donderdag 23 februari 2017

Breipatroon muts/ Knitting pattern hat

Vroeger heb ik heel veel gebreid en tegenwoordig
pak ik ook weer steeds vaker de breipennen.
Hoewel, breipennen, ik ben helemaal overgestapt op de rondbreinaald,
werkt voor mij veel fijner!

Zo heb ik wel eens een baret gebreid met de Fair Isle techniek,
zoals je HIER kunt lezen.
En ik wilde daar graag meer mee doen,
maar het moest wat hipper worden, vond ik.
Dus ben ik gewoon maar begonnen, met garen van Schachenmayr,
Originals Wool 125, want dat wilde ik daar graag voor gebruiken.
Eens kijken of dat een leuk resultaat gaf.

En na wat gepuzzel, en na wat keren uithalen,
had ik daar toch ineens de muts die ik leuk vond!

I used to knit a lot when I was a teenager and nowadays I pick up the needles more often. 
Although, knitting needles, I completely switched to the circular needle,
works much better for me now!

I once knitted a beret with the Fair Isle technique, as you can read HERE.
I wanted to do more with this technique. 
So I picked some yarn of Schachenmayr Originals Wool 125, 
because I wanted to use that yarn, and I started.
And after some careful thought, and starting over and over again,
I all of the sudden had the hat I liked!







Dochterlief wilde wel even poseren...

En het leuke aan dit patroon is dat het weer heel anders
uitziet als je andere kleuren gebruikt.

Daughter wanted posing....

And what I like also about this knitting, that when you choose your own colours,
it totally looks a different hat.
















En wat ik ook zo leuk vind aan het Fair Isle breien is
dat de binnenkant er ook zo mooi uitziet!

And look at the inside of this hat! Beautiful isn't it?






Mochten jullie deze muts ook leuk vinden.
ik heb er een patroon van gemaakt.
Deze is verkrijgbaar in mijn ETSY winkeltje.

De wol heb ik gekocht bij Studio Sier in Dinxperlo,
(voor de Achterhoekers :-) ).

Should you like this hat, there's good news:
I made a pattern for you. There are two versions: Dutch and English.
You can buy it in my ETSY shop.





Veel breiplezier!

Wishing you fun with this project!




7 opmerkingen:

  1. Wat een kunstwerkje. Ik vind de blauwe helemaal prachtig.
    Ik kan niets worden met een rondbreinaald. Ik wil ze graag onder mijn armen. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige muts, heel gaaf!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, echt heel mooi en knap zo ontworpen!!
    Zelf ben ik sinds kort ook gaan breien en vind het echt heel leuk.
    Deze techniek ben ik helaas nog niet meester...maar als dit wel zo is...!
    Nogmaals: heel mooi!

    Groetjes Marijke
    (zusjeknus.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Supermooi geworden, ben zelf geen breister, maar het ziet er fantastisch uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Heel mooi geworden! Zover ben ik als beginnend breiter nog niet... Maar wie weet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat prachtig!! Af en toe brei ik wel, maar haken blijft makkelijker. Misschien moet ik even doorzetten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geworden! Zelf heb ik net een workshop fair isle gedaan en m'n eerste lapje gemaakt. Smaakt naar meer.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.