donderdag 19 januari 2017

Hallo 2017!

En dan zijn we alweer halverwege januari 2017!
En ondertussen niet stilgezeten hoor.

Ik heb weer van alles gemaakt en kwam er achter 
dat ik niet eens van alles een foto heb gemaakt.
Ik haakte een poncho voor een meisje, met capuchon,
maar dus geen foto van helaas.
Het was wel weer leuk om te doen,
met heerlijke vrolijke kleurtjes!






Maar ik begin met een project wat ik niet zelf heb gemaakt,
mijn moeder wilde wel een trui voor mij breien,
maar ze wilde hem niet in elkaar zetten.
Dat zou ik zelf doen.
De trui was in het voorjaar van 2016 al klaar,
en je raad het al, dit klusje bleef toch liggen.
Maar nu, met deze kou, vond ik dat het moest gebeuren,
dus ik zette de panden aan elkaar,
en zie hier het resultaat!






Het is een heerlijke fluffy trui geworden en lekker warm.
Het garen is Brushed Alpaca Silk van Drops en het patroon
is ook van Drops en HIER te vinden.
Ben er blij mee! Deze trui doet mij denken aan mijn puberjaren. 
In die tijd droeg ik veel van die zelfgebreide 
(toen deed ik het wel zelf!) wijde truien.

Verder haakte ik nog een wintervest.
Deze keer met de Chunky van Stylecraft, in de kleur Storm Blue.
Ik haakte deze met haaknaald nr. 7 en maakte hem langer.
|Het haakte weer lekker snel weg en het is een makkelijk,
praktisch vest geworden.






In november van het vorige jaar volgde ik de workshop van 
Mooi van Draad bij Studio Sier in Dinxperlo.
Ik breidde deze met fijn garen van Lana Grossa, de Cinque Multi.
Nu is dan eindelijk de sjaal af!
Echt een aanrader deze sjaal, draagt heerlijk!






Op 4 februari a.s. komt er nieuw boek uit van Nienke Landman,
en ik mag op haar boekfeestje komen, hoe leuk is dat?
Ben erg benieuwd naar haar boek 
"Haken en breien in kleur en structuur"!






Verder moet er bij mij na de feestdagen altijd opgeruimd worden,
een nieuw jaar, een nieuw begin.
Maar op een of andere manier is het vechten tegen de bierkaai hier.
Er gebeurt zoveel, dat het huis constant vol ligt met van alles en nog wat.
En naast twee pubers hebben we natuurlijk ook nog onze jongste telg, 
inmiddels 9 jaar, die nog zo ontzettend heerlijk kan spelen. 
Maar ja, dan ligt de vensterbank af en toe wel weer vol......






En omdat manlief het ondertussen erg druk krijgt met zijn werk,
ga ik ook wat taken op mij nemen, eigenlijk de administratie dus.
Gelijk maar een nieuwe laptop aangeschaft, 
en heerlijk mijn bureau opgeruimd.
Maar ja, dan kom je de volgende dag beneden en zie je zo'n rij
ordners staan, dat was dus niet mijn bedoeling!





Dus nu maar even naar het Zweedse woonwarenhuis,
voor nog een kastje erbij :-)!

Tot gauw!


11 opmerkingen:

  1. Hey Ellen,
    Je bent lekker druk geweest. Dat wintervest vind ik echt geweldig. Echt super mooi. Wat leuk dat je naar het boekfeestje mag, super gaaf. Veel plezier bij het Zweedse warenhuis, kom er zelf net vandaan. hihi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige dingen heb je gemaakt! En dat van dat gevecht tegen de bierkaai is zo herkenbaar! Hoewel ik hier nog steeds probeer om minder spullen in huis te hebben. Op dit moment is het niet geheel haalbaar met zowel drukte op mijn werk als privé......
    Nu net heel even tijd om hier te komen piepen en genieten. Op naar volgende mooie creatieve projecten, altijd leuk om te zien wat je hebt gemaakt. Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk zo'n grote warme trui. En gebreid door je moeder, wat een liefde.
    Voor de rest heb je prachtige dingen gemaakt en dat opruimen? Ook ik ben dapper begonnen. ;-))
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat maakbare super mooie dingen: je vest is super mooi 👌🏻💕💙
    De trui die je moeder heeft gebreid is prachtig!!
    Succes met de werkzaamheden die je erbij gaat doen!

    Groetjes Marijke
    zusjeknus.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je moeder een trui voor je breide. Hij deed me inderdaad gelijk denken aan de truien uit mijn jonge jaren. Die waren wel zwart en grijs maar straalden wel dezelfde sfeer uit. Verder ben je zo te zien alweer lekker productief geweest. Mooi allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie dingen allemaal!
    Bij het patroon van de trui moest ik toch eens schrikken. Ik loop aleen tijdje met het idee om de Jennifer trui uit de La Maison Victor van september te maken. Het is potjandorie exact dit patroon, inclusief breien met dubbele draad. Beetje verdacht, vind ik. Maar allé, toch weer verliefd op het patroon! Schoon gemaakt van je mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke dingen weer allemaal☺☺..... Leuk om weer wat van je te lezen!
    Héél veel suc6 met alle bezigheden. Hoop dat er ook nog tijd over blijft voor wat gezelligs, creatief☺☺.....

    Fijne dag.

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat goed dat je al die halfje tot een geheel hebt gemaakt. Mooie sjaal! groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij kom jij de winter wel door met die mooie vesten, trui en warme sjaals. Mooi geworden.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige dingen heb je gemaakt!
    Herkenbaar ... speelgoed in de vensterbank ... of prachtige knutselwerkjes die natuurlijk een mooi plekje verdienen ...
    Succes met je nieuwe taak erbij. Hebben de ordners inmiddels een plekje gekregen in iets moois uit het Zweedse woonwarenhuis?
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.