dinsdag 25 oktober 2016

Jeans en mohair

Ik had een oude lampenkap....
deze was rood....
ik wilde wat anders....

Nu ken ik iemand die veel leuke dingen van oude spijkerbroeken maakt.
Daardoor kwam ik op het idee om de kap met spijkerbroeken te bekleden.

Gelukkig wilde Rini (zo heet die "iemand") mij wel helpen,
want dit is dan typisch weer zo'n project wat ik in mijn eentje niet zo zie zitten,
met als gevolg dat het bij een idee blijft...
En het is ook veel gezelliger om het samen te doen!

Inmiddels hangt hij al boven de eettafel
en ik vind hem leuk!


























Vanmiddag vroeg ik zoonlief een foto te maken van mij
met mijn nieuwe keukenschort.
Deze maakt Rini namelijk ook, zo leuk!

Mocht je dit nu ook leuk vinden, Rini heeft ook een blog:

Daar staat bijvoorbeeld ook beschreven hoe je zo'n schort zelf kunt maken
(heb ik dus niet gedaan)
en dat ze ook nogal haakverslaafd is.... :-)







En dan nog een kleine sneakpeak van mijn breiproject...
Ik kreeg laatst van een hele lieve nicht spontaan
een paar bollen mooie mohair.
Precies de goede wol om de "luchtige sjaal" uit dat mooie boek
"Hollands welgaren" van Maaike van Koert van te breien.
Hij wordt heerlijk zacht, warm, luchtig en pluizig!
Een goede tegenhanger bij al dat spijkerstof!






Tot gauw!


12 opmerkingen:

  1. Geweldig leuk die lampenkap. Je moet er maar opkomen!
    Prachtig kleurtje dat mohair en het is ook echt lekker warm.
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Laat ik nu net druk zijn met oude spijkerbroeken én nog een oude lampenkap hebben liggen. Briljant idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wow die is gaaf! Ik ben gek op recykleren met jeans en doe dat veel op mijn werk (een sociale werkplaats). Geweldig idee! Dankjewel voor de inspiratie en geniet van je stoere lampekap en mooie schort. Love it! Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gave lamp. Echt een leuk idee om de lamp en spijkerstof zo te combineren. De luchtige sjaal heeft een prachtige kleur. Ik ben benieuwd hoe hij eruitziet als hij af is.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een cole kap! En zo keurig netjes ook.
    XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ergleuk die kap van sprijkerstof en je schort ook. Ik heb altijd een schort om en zat er ook al aan te denken om een zelf te maken.. dusik ga even kijken bij Rini. Die kleur wol staatprachtig bij het blauw van de spijkerstof... mooi hoor en je ziet dat het heerlijk luchtig en zacht wordt.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke spullen van spijkerstof! Ik heb hier een enorme bak vol oude spijkerbroeken, voor als ik nog eens... ;-) Ik ga je linkje eens bekijken.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig zeg! En wat een heerlijk contrast in deze post; stoer én zacht :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is echt heel leuk geworden zeg! En helemaal volgens de nieuwe trend van 2017, Denim Drift! De woonkamer inrichten is echt een hobby van mij. En het liefst ook met eigen gemaakte spullen. Dan heb ik echt een unieke woonkamer. Ik ga jou idee ook zeker gebruiken. Echt heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. erg leuk die lampenkap ,zal ook echt iets voor mij zijn,en dat schort ook super,

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.