donderdag 13 oktober 2016

Geel (Yellow)

Iedereen heeft zijn lievelingskleur....de mijne is blauw. 
Maar alleen blauw is ook zo saai, dus heb ik  ook "tijdelijke" lievelingskleuren. 
Dit zijn kleuren die, zoals het tijdelijk al aangeeft, komen en weer gaan.

Zo'n kleur was dat mij bijvoorbeeld de laatste tijd roze, 
en dat mooie vergrijsde blauwgroen (vaak ook wel duck egg blue genoemd).
 Ik vind ze trouwens nog steeds mooi.

Maar als je mij zou vragen wat ik nu echt een lelijke kleur vindt, 
dan kom ik toch vaak uit op bruin (dat sowieso), maar ook geel.
 Ik heb eigenlijk niets met geel. Terwijl het toch zo'n zonnige kleur is!
Misschien is dat de reden dat ik op dit moment toch ineens zin heb in geel in mijn huis.
De dagen worden duidelijk alweer korter en donkerder. 
En geel geeft wel een vrolijke touch!

Dus kocht ik een geel kaarsje, en haalde wat oude onderzetters uit de kast....

Everybody has his/her own favourite colour.....mine is blue. 
But blue alone is very dull of course, so I also like some "temporarily" favourite colours. 
These colours come and after a while they go.

Such a colour for example is pastel pink for me lately,
and that beautiful blue green (they often call it duck egg blue).
 I still like them by the way.

But if you should ask me which colour I really hate, 
I would mention brown (definitely ugly), but also yellow. 
I have nothing with yellow.......But it's such a shiny colour! 
Maybe that's the reason I suddenly want yellow in my home. 
Days are turning shorter and darker. 
And yellow gives a cheerful touch in this house!

So I bought a little yellow candle, and took some old coasters out of the closet...





Ik kocht een vrolijk geel stippenhoesje voor mijn kussen, 
waardoor het geel in mijn "trip around the world" kussen ook mooier uitkomt.

I bought a happy yellow, full of dots, cushion cover, 
which matches perfectly with my "trip around the world" cushion.





En ik kreeg laatst een bos zonnebloemen van manlief...

And my sweet husband bought a bunch of sunflowers for me lately....






En deze poster hangt al heel lang in de woonkamer, 
en ik vind hem nog steeds zo leuk!
Zou dat komen door die gele paraplu?

And this poster is decorating my living room wall 
for quiet a while now, still like it a lot!
Is it because of the yellow umbrella?






En ik krijg ineens weer zin om een project op te pakken 
wat ik in het voorjaar begonnen ben.
Maar door allerlei andere projecten tussendoor, 
lag het even stil.

Het moet een deken worden en komt uit een heel leuk haakboek van Emma Lamb.
Het is een variatie op het bekende granny patroon. 
En ik ben dus in het voorjaar al uit mijn "comfort zone" gestapt 
door voor een hele uitgesproken kleur geel te kiezen.
Maar het past zo mooi in het geheel en het wordt echt een mooie deken,
dat weet ik nu al!

Dus ik kan niet wachten....

And suddenly I wanted to pick up an old and almost forgotten project, 
which I've started this spring. 

It's a blanky project, comes from a very nice crochet book of Emma Lamb.
It's a variation of the granny pattern.
And I've already stepped out of my "comfort zone" this spring
by choosing an entire distinct yellow colour.
But it fits so nicely into the whole and it is really becoming a nice blanket,
I know that already!

So I can't wait....









9 opmerkingen:

  1. Okergeel hoort bij mij juist bij mijn favoriete kleuren :-). Benieuwd naar het resultaat van dat deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn lievelingskleur is ook blauw! Maar wat je bij mij nergens terug vind is geel. Niet in haakwerk en niet in huis. Ik hou er echt niet van. Hoe zonnig ook. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij hetzelfde eigenlijk. Blauw is mijn favouriet, in alles eigenlijk, is altijd goed. Wordt de laatste tijd bijgestaan door grijze blauw/groen. Maar geel is het voor mij niet, hoewel ik het zo bij jou op de foto's heel leuk vind staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niets mis hoor, met GEEL ☺☺☺.....staat leuk!!

    Lieve groet, Caroline.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Warm gele details geven die blauwe kleuren iets vrolijks en zonnigs. Het is net of andere kleuren door het beetje geel er meer uit springen. Veel bekende schilders maken daarom gebruik van een ietsiepietsie geel in hun schilderijen. Ik ben benieuwd naar je deken.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Staat gezellig..leuke onderzetters..en ben ook wel benieuwd naar je deken..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi dat geel, ik dacht ook altijd dat ik geel echt lelijk vond, maar ik merk dat het iets met mij doet waar ik blij van wordt! :) Gave poster, komt denk ik echt door het pluutje! hihi..fijne avond!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is wel erg mooi geel zo. Wat een mooie kleurcombinaties!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.