woensdag 11 november 2015

Mochila haakwerk

Afgelopen zaterdag heb ik een workshop gevolgd van Marlies van "Made by Leen".
Zij had een heel leuk etuitje ontworpen in de Mochila haaktechiek.

Heel leuk om te doen en een leuk resultaat!






De workshop werd gegeven bij Rits In in Zwolle,
was er erg gezellig en een heerlijk inspirerende winkel.
(Heb gelijk ook een aantal bollen wol gekocht om een vest voor mijzelf te gaan breien, 
maar hierover later meer...)

Daarna nog de binnenstad van Zwolle bekeken,
kortom een heerlijk dagje uit!











Heb gelijk ook een plaatje geschoten van mijn stapeltje colsjaals,
Qua kleur ook zo gezellig, en past mooi bij het etuitje!!
(Een leuk en makkelijk patroon van zo'n sjaal is HIER te vinden)







Ga snel verder, want ik ben weer helemaal geïnspireerd door deze nieuwe techniek......
en mijn vest moet ook nog voor de winter af.....

Tot gauw!

14 opmerkingen:

  1. Die workshop klinkt heel leuk! En inderdaad een geweldig mooi resultaat, tof gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welke leuke zak! en wat vreugde die sjaals maken !!!!!! alles wat je doet is mooi !!!!! een dikke knuffel, Ellebel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartstikke leuk etui'tje! Toffe techniek he, mochila haken?! Heb net mijn eerste tas af, zaterdag workshop bij mij thuis verzorgd door Rianne, van rianneshaaksels. Ze maakt prachtige tassen met deze techniek. Ben heel benieuwd

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een Mochila etui is weer eens iets anders dan een tas. Jouw etui ziet er mooi uit. Prachtige colsjaals. Ik heb toevallig ook een paar colsjaals gehaakt met hetzelfde youtube-filmpje.
    Deze colsjaals dragen heerlijk.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke techniek he. Ik heb er eens een hondenpoepzakjehouder van gemaakt. Het is heel leuk vind ik om te doen. Vind je etui ook lekker vrolijk met al die kleuren. En al die colsjaals wat een stappel..voor ieder edag een ander kleur. :-) Leuk joh...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is heel gaaf geworden! En ik vind je colsjaal super; heerlijk zo'n stapeltje waaruit je kunt kiezen. Ik ga snel eens kijken of ik ook zo'n leukerd kan maken. Ik vond het heel leuk en inspirerend om je te ontmoeten afgelopen zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind dat inhaken altijd zo mooi. Mijn dochter is er ook zo goed in.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is zeker een heel leuk etui! Een mooi project om de techniek te leren (wil ik ook nog eens).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi, ik haakte vorig jaar een grote tas voor de oudste, best veel werk, maar een leuk resultaat!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow Ellebel, wat is die mooi geworden! Ziet er heel 'ingewikkeld uit'.
    En dan te bedenken (dacht ik laatst;) dat er tegenwoordig zo weinig geschreven wordt.. alles gaat meteen typtyp in de mobiele telefoon of taktaktak op de tablet... Maar alleen om deze mooie etui zou je al blijven schrijven :)
    Groetjes, Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow Ellebel, wat is die mooi geworden! Ziet er heel 'ingewikkeld uit'.
    En dan te bedenken (dacht ik laatst;) dat er tegenwoordig zo weinig geschreven wordt.. alles gaat meteen typtyp in de mobiele telefoon of taktaktak op de tablet... Maar alleen om deze mooie etui zou je al blijven schrijven :)
    Groetjes, Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love this kind of crochet. I invite you to join my Link up in my blog.
    Have a Nice evening.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk etui! Ziet er uit als een prima oefenobject voor mochila, met veel kleurwisselingen!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.