woensdag 27 mei 2015

WIP, de zomersjaal en een nieuw dekentje

Op Etsy kwam ik een paar weken geleden een 
nieuw patroontje van ATERGcrochet tegen.
Ik was er meteen verliefd op!





Ik weet nog niet wat ik er van ga maken,
maar het haken ervan in deze mooie pastelkleurtjes geeft mij al een goed gevoel.

Voor de liefhebber: het patroon is HIER te bestellen.






Verder had ik een tijdje terug juist stoer garen besteld,
voor de zomersjaal van Maaike van Koert uit het boek Puur Haken.

Ben er vorige week aan begonnen en hij is af!

Ik haakte hem van Catania Denim in donkerblauw,
met haaknaald nr. 3,5.
Voor de rand gebruikte ik een bolletje katoen 
wat ik nog de voorraadla had liggen.
Maar kwam helaas net te kort voor de laatste toer.
Dus deze heb ik weer met de Catania Denim gehaakt,
daar had ik gelukkig nog net genoeg voor!








Oh ja, en ik maakte ook nog een nieuw babydekentje
van mijn favoriete granny-patroontje!

Deze is te koop via mijn Dawanda-winkeltje.







Fijne week nog verder!

Tot gauw!

26 opmerkingen:

  1. Heel mooi allemaal Ellebel! Zowel de bloemen als de sjaal. Maar het babydekentje heeft toch wel mijn voorkeur; zo lekker vrolijk!! Heel mooi!

    Fijne dag,
    Groetjes
    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke projecten. Die bloemen zijn heel erg mooi. Echt vrolijke leuke kleurtjes. Die sjaal wil ik ook nog een keer maken, als ik weer een keer tijd heb. Fijne woensdag.

    Lieve haakgroetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig allemaal, je kleurgebruik is erg mooi!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi allemaal! Die zomersjaal wil ik ook absoluut nog een keer haken. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze mooi geworden de bloemen, en een supergave kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig! En wat een leuk effect juist bij je sjaal dat je de laatste toer weer van denim hebt gedaan. Soms pakken zulke 'noodoplossingen' verrassend goed uit en bij de jouwe zelfs supergoed ;D
    Mooie fleurige babydeken ook.
    Groetjes, Wendy
    Wendy's Mhaaksels

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi allemaal! De shawl is ook nog een van mijn wips, ) maar jouw kleuren zijn wel heel gaaf. Precies de kleuren waar ik mij het lekkerst in voel!
    Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi allemaal! De shawl is ook nog een van mijn wips, ) maar jouw kleuren zijn wel heel gaaf. Precies de kleuren waar ik mij het lekkerst in voel!
    Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sehr schöne Arbeiten!
    Liebe Grüße, Mmanja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je sjaal is echt heel mooi geworden. Het heeft zo moeten zijn met het garen, want het klopt helemaal.
    Zelf heb ik hem ook al gemaakt van een wollig garen, meer voor de winter. Maar krijg nu hierdoor zin om er nog 1 te maken voor deze periode.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ellen,
    Wat is dat Catania Denim prachtig hè? Ik ben zelf bezig met de kleur lichtblauw van dat garen en het werkt ook nog eens heerlijk. Je omslagdoek is heel erg mooi geworden.
    Ook je dekentje vind ik super mooi.
    Ik ben ook heel benieuwd wat je met die bloemen gaat doen...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij bent druk bezig geweest! De sjaal ziet er prachtig uit in het denim blauw. Babydekentje is ook erg mooi en ben wel benieuwd wat je gaat maken met je bloem granny's.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieve bloemetjes! Leuk voor bijvoorbeeld een zomerse tas :-)
    Je sjaal is prachtig! Net als het dekentje trouwens, dat is ook weer een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, wat een mooie projecten.

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je veel moois gemaakt! De bloemen zijn gaaf, prachtige sjaal, en je dekentje is super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie bloemetjes! Prachtig. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie haaksels heb je gemaakt. Ik word er helemaal blij van. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie kleurencombi voor de bloemen! Heerlijk fris en vrolijk. Het blauw van de sjaal vind ik prachtig, het patroon ook. En het dekentje is ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. That is an extremely smart written article. I will be sure to bookmark it and return to learn extra of your useful information. Thank you for the post. I will certainly return.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtig leuke dingen heb je allemaal weer gehaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super, super, super! Wonderful crochet works, I love them all ♥. Have a good week!
    Groetjes, Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  22. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je haakwerkjes zijn heel mooi Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.