zaterdag 19 januari 2013

Nieuwe camera!!!



Ook voor mij geheel onverwachts een nieuwe camera gekocht!
Nou ja, nieuw, een tweedehandsje, dat wel,
maar ik ben er superblij mee!!

Ik zag hem in de etalage staan bij de fotograaf om de hoek,
ik dacht: die is van mij!
Toch (nog) geen spiegelreflexcamera,
maar wel een stukje meer camera dan ik had
(een Panasonic compactcamera).
Het is een Nikon Coolpix P100 geworden.
Zit eigenlijk tussen een compactcamera en een spiegelreflex in.

En ik kreeg leuke post van Postpapier enzo,
gelijk even op de foto gezet...

Nieuwe rolletjes masking tape:




En ik zag hem regelmatig voorbij komen bij andere blogsters:
een enveloppenmal.


Qua foto's zien jullie misschien niet veel verschil.
Het verschil is dat ik veel meer in kan zoomen,
en ik heb nu niets aan fotobewerking gedaan.
En deze camera is veel lichtgevoeliger.


Oh ja, het tasje is af wat ik voor een (bijna) 5-jarig meisje heb gehaakt:


Ik wilde er wel heel graag een ritsje in. 
Het was wat gepriegel, maar het is gelukt!


Ik hoop dat ze hem leuk vindt!

Fijn weekend allemaal!

Groetjes van Ellebel

16 opmerkingen:

  1. Die groene met stippen tape... leuk!!

    Gefeliciteerd met de nieuwe camera! Da's een leuk begin van het weekend, zo'n vondst. Is hij een beetje gebruiksvriendelijk (ik wil ook graag iets meer oefenen met fotografie en heb nu ook alleen zo'n compact dig. camera dus ben erg benieuwd naar jouw ervaringen).

    Gaaf tasje! Wauw, wat mooi. Ik denk dat hij wel in de smaak gaat vallen bij de bijna-jarige.

    Prettig weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is 'ie moooi geworden, het tasje! :)
    En wat leuk dat je een nieuwe camera hebt. Foto's zien er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mn bericht wil niet naar je toe..
    poging 2
    het tasje is heel leuk geworden :-)
    en ik kan zien dat je hele mooie foto's maakt ! IK ben jaloers :-)
    xxx
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie scherpe foto's hoor! Goede koop ;-)!
    En het tasje... schattig. Dat wordt zeker goed ontvangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oeh, mooi! Ben ook zoekende naar een mooie nieuwe camera... Nog tips? ;) Liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan natuurlijk nog niet zo heel veel zeggen over deze camera, maar de eerste indruk is goed. En hij is niet moeilijk te bedienen. Vooral close-up fotos doet ie heel mooi. Ik zal via dit blog regelmatig terugkomen over mijn bevindingen, goed? Groetjes!!

      Verwijderen
  6. Tweedehands op niet, je maakt er in iedergeval hele mooie foto´s mee!

    Het uilen tasje vind ik ook heel leuk!

    liefs,
    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ddie tapes zijn superleuk en je tasje is schitterend. Ik denk dat je toestel heel goed van pas zal komen, groetjes en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I am 28 years old and I would totally use it ;) It makes me feel all girly again ;) So cute!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke dingen allemaal en die camera is een goede keuze. Ik spreek namelijk uit ondervinding. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's hoor en wat zit de rits er netjes in, erg knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waouh ! what lovelly pictures! , This new camera is very good. Happy new year, amicalement van Belgïe
    FleurBelge

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schattig tasje, geweldig!!!
    Leuk dat je een nieuwe camera gekocht hebt, hoop dat je er veel plezier van gaat hebben. Deze eerste foto's zien er in ieder geval mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk! Heel veel plezier van je nieuwe camera, de foto's zijn mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauw ellen hij is prachtig geworden,vooral dat ritsje TOP,

    fijn weekend mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reactie, superleuk!

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.